Tisdagskörning med Pitegänget till Grundvik 2/6

Efter en regning förmiddag kom en halvmulen afton, och det blev knappa tiotalet bilar som samlades I Böle för kvällens utflykt. Vi studerade molnen på himlen och konstaterade att söder såg bättre ut än norr, så kosan styrdes söderut, mot Grundvik. Här dukade vi långbord på gräsmattan, grillade på murrikkan, drack kaffe och fikade den medhavda matsäcken under sedvanligt surr och skratt. Lite kyslaget, men så pass svaga vindar att en och annan liten blodtörstig marodör vågade sej fram. En trevlig utflykt trots att sommarsolen och värmen ännu inte riktigt vill infinna sej.