Motorhistoriska dagen i Piteå 6/6

Idag, på Nationaldagen, firas också motorhistoriska dagen över hela Sverige - en dag när vi firar, och framför allt, visar upp vårt rullande kulturarv. Morgonen bjöd på lite småduggigt väder, vilket naturligtvis påverkade dagens bilval. Fyrtiotalet veteranbilar mötte upp vid starten + ett tiotal lite modernare bilar. Vi gled iväg i en lång karavan som passerade Sjulnäs, Roknäs, Vitsand, Bergsviken, Öjebyn och sedan tillbaks till Böle. Åter i Böle hade även ett par tappra Pite Moppers mött upp med sina tvåhjuliga pärlor. Eftersom hen där uppe inte kunde hålla riktigt tätt, dukade vi upp inne i garaget för hundratalet hungriga gäster och blev sen trakterade med god mat, efterrätt och kaffe. Vi satt länge och surrade och skrattade och njöt av den goda maten och det trevliga sällskapet. En mycket lyckad dag, trots det lite småtråkiga vädret. Stort tack till alla ni (ingen nämnd och ingen glömd) som kom och firade Motorhistoriska dagen med oss.