Avfrostningen med Norrlands Motorhistoriker Skellefteåsektionen gick av stapeln i dag, redan före nio så började fordonen samlas på parkeringen vid Folkets Park i Skellefteå. Ett åttiotal fordon kom för att delta och efter vinterns uppehåll på träffar och aktiviteter så hade deltagarna mycket att prata om och se vad nytt som åstadkommits. Vi blev kvar till tiotiden då vi drog igång utdelningen av spelkort för pokerrunet som var dagens uppdrag. Ca sextio fordon deltog och nosen pekade söderut. Efter några stopp efter vägen för att plocka upp nya spelkort så nåddes målet på Spoven i Burvik där byaföreningen med Sonny i spetsen serverade supergoda hamburgare och inne i byahuset så fanns det hembakat gofika att förtära. När vi hade smörjt kråset så började vi titta på vem som satt med bästa korthanden. Det blev Anders Lindholm som hade triss i treor. I samband med prisutdelningen så hade vi en information om kommande aktiviteter och vad som händer i framtiden för föreningen.
Ett stort tack till alla deltagare och ett jättetack till Burvikarna som ställde upp denna dag.